Change Language
خط مستقیم 427 40 44 0935

چارتر کننده و مجری مستقیم 

 آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز با 19 سال سابقه درخشان 

رزر تور و هتل و خرید بلیط هواپیما+بوک کردن پرواز +وقت سفارت

خط مستقیم 427 40 44 0935
شماره تلفن آژانس مسافرتی

به این صفحه امتیاز دهید

شیشلی، منطقه لوکس استانبول

 

 استانبول یکی از شهر هایی است که در لیست همیشگی مسافران ایرانی بوده و مقصدی لذت بخش برای گردشگران به شمار می آید، زیرا آب و هوای مطلوب، اماکن گردشگری و تفریحی آن به اضافه هزینه های به صرفه اقتصادی سفر به این کشور را آسان تر کرده است. یکی از مناطق لوکس و زیبای این شهر، منطقه شیشلی است که گشت و گذار در آن منطقه توسط گردشگران خالی از لطف نیست. در ادامه می توانید با این منطقه بیشتر آشنا شوید:

 

منطقه شیشلی در استانبول، ترکیه 


منطقه شیشلی منطقه ای ثروتمند و اعیان نشین در بخش اروپایی استانبول می باشد که ناحیه مرمره واقع شده است. این محله از سمت شرق با منطقه بشیکتاش و از سمت جنوب با محله بی اوغلو و از شمال با ساریر و از سمت غرب با محله کایتهانه همسایه است.  تنگه بسفرنزدیک به این منطقه است و باعث شده تا اهمیت قابل توجهی داشته باشد. در این منطقه در سال ۱۹۱۳ اولین ترن برقی افتتاح شد. به دلیل لوکس بودن این منطقه خانه ها و املاک به سرمایه داران اختصاص داده شده است.

 


تاریخچه منطقه شیشلی 


تا دهه 1800، شیشلی روستایی باز بود و برای شکار، کشاورزی و اوقات فراغت استفاده می‌شد. این منطقه به عنوان یک منطقه مسکونی طبقه متوسط در طول سال های آخر امپراتوری عثمانی و سال های اولیه جمهوری ترکیه (اواخر قرن 19 تا اوایل قرن 20) توسعه یافت. فرهنگ فرانسوی تأثیر مهمی در این دوره داشت و خیابان‌های وسیع شیشلی با ساختمان‌های سنگی بزرگ و با سقف‌های بلند پوشیده شده بود. در اواخر قرن نوزدهم، شیشلی یکی از اولین مناطقی بود که با خطوط تراموا، برق و گاز طبیعی تامین شد . نویسندگان و شاعران نیز به این منطقه علاقه داشتند و شیشلی تئاتر، کافه و سایر امکانات فرهنگی را به دست آورد. هیلتون استانبول بسفر در دهه 1950 در اینجا ساخته شد و بسیاری دیگر پس از آن ساخته شدند.

 


آب و هوای شیشلی


آب و هوای این منطقه معتدل و مدیترانه ای بوده و از این بابت آب و هوای مطلوبی دارد و در اکثر نقاط سال مناسب گردشگری است. در این منطقه بهار و پاییز معتدل، تابستان گرم و زمستان سرد و معتدل است.

 


 

مراکز خرید و تجاری
شیشلی  یک منطقه مرکزی است که به خوبی با حمل و نقل عمومی و زیرساخت های دیگر خدمات رسانی می شود. بزرگ ترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ (منطقه شهری) جهان، در اینجا واقع شده است. با توجه به گذشته طبقه متوسط شیشلی و کیفیت پایدار برخی از محله‌ها، این منطقه خانه بسیاری از مغازه‌های لوکس است.مردم همچنین برای تحصیل به شیشلی می آیند. این منطقه در مرکز شهر دارای دبیرستان‌های معروف ،مدارس عصرانه و آخر هفته است که مردم برای امتحانات ورودی دانشگاه یا دبیرستان یا یادگیری زبان انگلیسی به آنجا می‌آیند. کافه رستوران های باکیفیت و لوکسی نیز در این محل وجود دارد که غذاهای بین المللی و جهانی را برای گردشگران سرو می کند.
از مهم ترین مراکز خرید این منطقه، مرکز خرید جواهیر است که شامل امکاناتی همچون یک صحنه بزرگ برای نمایش و رویدادهای دیگر، 12 سینما (شامل یک تئاتر خصوصی و یک سینما برای کودکان)، یک سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و چندین امکانات سرگرمی دیگر  می باشد. نمای کلی ساختمان بسیار جذاب و دیدنی است. بر روی سقف شیشه‌ای این مرکز خرید، یک ساعت بزرگ وجود دارد که دومین ساعت بزرگ دنیا محسوب می‌شود. حوصله‌ی کودکان شما در جواهر سر نخواهد رفت؛ زیرا امکانات زیادی برای سرگرمی آن‌ها وجود دارد. جواهر مال، دارای یک تئاتر در طبقه دوم است که با هماهنگی تئاتر دولتی استانبول به اجراهای خود می‌پردازد. 12 سینما نیز به صورت پردیس سینمایی در جواهر وجود دارد که تحت عنوان سینماکسیموم در همین طبقه دوم واقع شده‌اند. مرکز تفریحی فان لب نیز مخصوصا کودکان در این مراکز قرار دارد تا کودکان نیز لحظات خوشی را سپری کنند.

 

 


مراکز تفریحی و گردشگری


مراکز تفریحی و توریستی زیادی نیز در این منطقه وجود دارد که گردشگران می توانند لحظات لذت بخشی را در این اماکن سپری کنند. از جمله مراکز گردشگری مهم شامل موارد زیر است:


1.موزه نظامی استانبول 
موزه نظامی استانبول به تاریخ هزارساله نیروی نظامی ترکیه می‌پردازد و یکی از موزه‌های پیشرو در نوع خود در سراسر جهان محسوب می‌شود. مجموعه بی‌نظیری از سلاح‌های تاریخی، یونیفرم‌ها و ابزارهای نظامی دوره‌های مختلف ارتش ترکیه در این موزه به نمایش درآمده است. برجسته‌ترین قطعات موزه خیمه‌های نظامی لشکرکشی و پرچم‌های ارتشی هستند. در محوطه موزه نیز می‌‌توان توپ‌های جنگی، خمپاره‌اندازها، هلی‌کوپترها و... را مشاهده کرد.

 

موزه ناوگان دریایی

 

موزه هوانوردی

 

2.موزه آتاتورک


این موزه خانه مصطفی کمال آتاتورک تا سال 1919 درست قبل از ترک آن به مقصد آناتولی برای سازمان دهی مبارزه برای آزادی ملی در برابر اشغال متفقین پس از جنگ جهانی اول بوده و از سال 1942 برای بازدید عموم باز است.در این موزه که در سال 1991 به دست شهرداری استانبول ترمیم شد، لوازم شخصی آتاتورک، یونیفرم های نظامی و تزئینات آن، نسخه های خطی، عکس ها و پرتره هایی که از آثار نقاشان برجسته آن زمان می باشد به نمایش گذاشته شده اند.

 

 

 

3.کاخ ایهلامور

کاخ ایهلامور یا کاخ معروف لیندن یک کاخ تابستانی و یکی از محبوب ترین کاخ های عثمانی است. نام این درخت از درختان چیتنی که باغ های زینتی را در آن تزئین کرده اند گرفته شده است. در زمان سلطان عبدالمجید اول کاخ شاهنشاهی ایهلامور در سالهای 1849 و 1855 توسط یکی از مشهورترین معماران نیکاگوس بالیان ساخته شد. این کاخ که در امتداد خط دولما باغچه ساخته شده است، دارای دو عمارت است،Merasm Pavilion  قصر تشریفاتی که برای برای مراسمات بوده و بزرگتر و دیدنی تر ساخته شده بود. بنای کوچکتر و ساده تر،Pavilion Maiyet  نام داشت که دربار سلطان یا حرم او بود. این ساختمان ها به منظور خارج کردن قصر ایلامور از سر و صدا و هرج و مرج شهر، با دیوارهای بلند احاطه شده اند. کاخ ایهلامور زیبایی آثار باروک عثمانی را به تصویر می کشد. عمارت ها نه تنها توسط دیوارهای بلند اطراف محصور شده اند، بلکه در برخی نقاط توسط حصارهای چوبی نیز محصور شده اند. قصرMerasim، دارای یک معماری برجسته با پلکانی مارپیچی ماروک است که ورودی آن را قاب می کند در حالی که دکوراسیون غنی اطراف نما را احاطه کرده است.

 

 

برای سفر به استانبول و گشت و گذار در این شهرمی توانید با دریافت اطللاعات مرتبط با پرواز و تورهای مختلف با توجه به هتل انتخابی خود توسط آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز اقدام نمایید:

برای دریافت مشاوره می توانید با پشتیبانان ما در تماس باشید.

http://ojeparvaz.com

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت اطلاع از بلیط و تورهای لحظه آخری اطلاعات شماره خود را وارد نمایید.

خرید تور تبریز با اتوبوس و بلیط هواپیما آژانس مسافرتی آریا اوج پرواز

تور تبریز

۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان
۹۰۰,۰۰۰ تومان
خرید تور رشت شمال کشور با اتوبوس VIP و بلیط هواپیما آژانس مسافرتی آریا اوج پرواز

تور رشت

۵,۹۵۰,۰۰۰ تومان۵,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۶۰۰,۰۰۰ تومان

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت رزرو و یا خرید بلیط هواپیما و یا تورهای لحظه آخری شماره همراه خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم.

سبد خرید