Change Language

بهترین قیمت پرواز چارتر و سیستمی

021-916 900 83

تور ، بلیط ، ویزا ، وقت سفارت ، پیکاپ ویزا

آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز با 18 سال سابقه درخشان

لوگو آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز

 83 900 021-916

به این صفحه امتیاز دهید

آشنایی با غذاهای محلی کانادا

 

غذاهای کانادا

 

یکی از مشکلاتی که متقاضیان مهاجرت کانادا در سفر به این کشور و کسب ویزا اقامت دائم آن تجربه می‌کنند، تغییر رژیم غذایی آن‌ها است.

ما در ایران غذاهای زیادی داریم که بیشترین مصرفمان از آن‌ها است مانند برنج، نان، چای، ماکارونی و مواردی از این قبیل. در حالی که کانادایی‌ها مانند اکثر کشورهای خارجی استفاده وسیعی از نان و برنج ندارند و رژیم غذایی آن‌ها تا حدی با ما متفاوت است.

بنابراین افراد به‌ویژه بد غذا، با مهاجرت کانادا با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند و به‌سختی می‌توانند خود را با غذاهای رایج در این کشور وفق دهند.

یکی از راهکارهایی که افراد زمان تصمیم به مهاجرت به این کشور می‌توانند برای مقابله با این مشکل استفاده کنند، شناخت بعضی از رایج‌ترین غذاهای محلی کانادا قبل از سفر به این کشور است.

به همین دلیل، در این مطلب سعی داریم تعدادی از پر طرفدارترین غذاهای محلی کانادا را با هم مرور کنیم و ببینیم ساکنان این کشور بیشتر چه مواد غذایی را مصرف می‌کنند، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

پوتین

 

اولین و محبوب‌ترین غذای محلی کانادا، «پوتین» یا Poutine است که احتمالا نام آن را به‌عنوان معروف‌ترین غذای کانادایی شنیده‌اید.

می‌توان گفت محبوبیت این غذا برای کانادایی‌ها، حکم قورمه سبزی را برای ما ایرانیان دارد و کمتر غذای جهان را خواهید یافت که تا این حد شناخته شده باشد.

برای تهیه این غذا باید سیب زمینی سرخ شده، قطعات پنیر و سس آب گوشت را به یکدیگر ترکیب کنید تا این غذای خوشمزه آماده شود.

پوتین که نوعی غذایی کانادایی فرانسوی است، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد (۳.۵۰ پوند) و تقریبا تمام اقشار متقاضیان مهاجرت کانادا می‌توانند آن را بخرند یا درست کنند. البته شایان ذکر است که این غذا به دلیل محبوبیت زیاد، تقریبا در تمام نقاط دنیا یافت می‌شود و فقط محدود به کشور کانادا نیست.

دستور تهیه ذکر شده مدل اصلی و کلاسیک آن بود، اما در دستورهای دیگر تکه‌های گوشت دیدی نیز به آن اضافه می‌کنند که طعم بی نظیری به این غذا می‌بخشند.

بنوک

 

دومین غذای محبوب کانادایی که می‌توان آن را در سراسر فروشگاه‌های این کشور پیدا کرد، بنوک یا Bannock است.

این غذا متشکل از یک نان ساده و معمولی است که در زمان‌های قدیم غذای اصلی مردم کانادا به شمار می‌آمد. این غذا به دو روش پخته و سرخ کرده تهیه می‌شود، مدل پخته آن متراکم و سنگین است و مدل سرخ‌ شده آن پف‌دار و ترد است که شما می‌توانید بسته به ذائقه خود، یکی را انتخاب کنید.

البته در دستورهای غذای دیگر، چاشنی‌های دیگری نیز به این نان اضافه می‌کنند که طعم بسیار لذت بخشی به آن می‌دهد. افرادی که قصد مهاجرت کانادا را دارند، می‌توانند این مدل نان را در فروشگاه‌های محلی پیدا کرده و با طعم دهنده‌های دلخواه میل کنند.

 

تارت کره‌ای

 

سومین مورد از غذاهای محلی پر طرفدار کانادا، تارت کره‌ای است که علی رغم ساده بودن، طعم دل انگیزی دارد. برای تهیه این غذا، باید نان‌های قالبی نازک را با کره، شکر و تخم مرغ پر کنید و غذای شما آماده است.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، تهیه این غذا بسیار ساده است و می‌توان در عرض چند دقیقه آن را آماده کرد. تارت کره‌ای از غذاهای سنتی کانادا به حساب می‌آید و آن‌قدر خوشمزه است که با مهاجرت کانادا و امتحان طعم‌های مختلف آن، تبدیل به طرفدار پر و پا قرص آن خواهید شد.

 

رول خرچنگ نوا اسکوشن

 

نوبت چهارمین غذا از فهرست غذاهای محلی کانادا می‌رسد که رول خرچنگ نوا اسکوشن نام دارد. به‌طور کلی غذاهای دریای در این کشور طرفداران زیادی دارند که رول خرچنگ نیز از مهم‌ترین غذاهای دریایی این کشور است.

اگر از متقاضیان مهاجرت کانادا هستید، به هیچ وجه نباید غذاهای دریایی آن از جمله ماهی‌های سالمون دودی، اقیانوس آرام و اطلس، قزل آلای کانادایی و خرچنگ‌های ساحل شرقی را از دست دهید.

رول خرچنگ نوا اسکوشن (Nova Scotian lobster roll) نیز یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی کانادا است که طرفداران زیادی را در این کشور و نقاط دیگر دنیا به خود اختصاص داده است.

 

بیگل مونترال

 

جایگاه ششمین غذای محلی کانادا به بیگل مونترال (Montreal-style Bagels) تعلق می‌گیرد که جزو غذاهای اصلی این کشور به حساب نمی‌آید اما از خوردنی‌ها و تنقلات خوشمزه کانادا است و محبوبیت جهانی زیادی دارد.

بیگل مونترال کمی شیرین‌تر، منسجم‌تر و نازک‌تر از همتای نیویورکی خود است و متقاضیان عزیز مهاجرت کانادا می‌توانند این خوراکی لذیذ را در فروشگاه‌های محلی این کشور پیدا کنند.

این غذای محبوب در اجاق‌های چوبی پخته می‌شود و سپس سطح آن را با دانه‌های کنجد و خشخاش می‌پوشانند. بهترین مراکز فروش بیگل مونترال، سن ویاتور (St. Viateur) و فیرمونت بیگل (Fairmount Bagel) هستند.

ideal16 1

پای سسکتون

 

پای سسکتون (Saskatoon) یکی دیگر از مواد غذایی خوشمزه و لذیذ محلی کشور کانادا است که طعم متفاوت و بادام مانند آن بسیار مناسب درست کردن پای است.

کافی است یک بار این خوردنی خوشمزه را امتحان کنید تا برای همیشه مشتری آن شوید. برای اثبات خوشمزگی پای سسکتون فقط کافی است بدانید شهر سسکتون را به این اسم نام‌گذاری کرده‌اند.

 

گوشت دودی مونترال

 

جایگاه هفتم فهرست غذاهای محلی کانادا از آن یکی دیگر از غذاهای مونترال، به اسم گوشت دودی مونترال است.

گوشت دودی مونترال به گوشت سینه خوابانده شده در نمک و ادویه‌های متفاوت گفته می‌شود که گوشت باید به مدت یک هفته در این مواد بماند.

این گوشت پس از آماده شدن، با نان چاودار آغشته به سس خردل زرد تند سرو می‌شود. این غذا آن‌قدر خوش طعم است که حتی از نحوه تهیه آن می‌توان به طعم لذیذ آن پی برد و هنگام مهاجرت کانادا حتما باید آن را امتحان کنید.

همچنین می‌توانید این گوشت را به شکل تاپینگ پوتین سرو کنید. یکی از بهترین اماکنی که می‌توانید در آن گوشت دودی مونترال را به خوشمزه‌ترین حالت پیدا کنید، Schwartz’s Deli است که نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان شهرت داد و منوی کاملی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

بیکن پیمیل

 

بیکین پیمیل (Peameal Bacon) یکی دیگر از خوش‌طعم‌ترین غذاهای گوشتی کانادا است که از گوشت بدون استخوان تهیه می‌شود.

برای تهیه بیکین پیمیل، برش‌های گوشت بدون استخوان تحت فرآوری مطلوب قرار می‌گیرند و هنگامی که تکه‌های آن کاملا با آرد ذرت آغشته و پوسته زرد روی آن تشکیل شد، آماده سرو است.

بیکین پیمیل در مقایسه با بیکین آمریکایی آبدارتر و نازک‌تر است و افراد زیادی باور دارند طعم بهتری نیز دارد.

 

بیورتیلز

 

بیورتیلز خوشمزه که از غذاهای لذیذ و جوان پسند کانادا به حساب می‌آید، جزو غذاهای سنتی این کشور نیست اما طرفداران زیادی را به خودش در سراسر دنیا اختصاص داده است.

بیورتیلز به برشی از پنیر کاملا پخته شده گفته می‌شود که توسط تاپینگ‌های خوش طعم و خوش شکل مانند نوتلا، کره بادام زمینی و مواد دیگر روی آن پوشانده می‌شود.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، نمی‌توان به مهاجرت کانادا فکر کرد اما از امتحان کردن این غذای خوشمزه و وسوسه‌انگیز غافل شد.

 

میپل تافی

 

نوبتی هم که باشد، نوبت می‌رسد به میپل تافی (Maple Taffy) که ریشه در سنتی‌ترین غذاهای کانادایی دارد و طرز تهیه آن تا حد زیادی با غذاهای دیگر کانادا متفاوت است.

شما عزیزان برای تهیه این غذا باید شیره افرا را روی برف بریزید و صبر کنید این شیره به دلیل سرمای برف سریعا سفت شود. سپس آن را رول کرده و به کمک چوب بستنی سرو کنید.

این غذا نوعی دسر کانادایی است که با طعم افرای منحصر به‌فرد و بافت چسبناک خود، لذت خاصی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

 

چیپس کچاپ

 

حتما با خواندن این تیتر با خود گفتید چیپس کچاپ که در ایران خودمان هم وجود دارد. اما باید بگوییم در کانادا از طعم دهنده‌های بسیار متنوعی برای چیپس استفاده می‌شود که طعم رویایی را به ارمغان می‌آورند.

چیپس رافلز (Ruffles) در کانادا طرفداران زیادی دارد که در طعم‌های مختلفی مانند گوجه‌ای، پیاز، نمکی، سرکه، خامه ‌ترش و باربیکیو در دسترس عموم قرار دارد.

همچنین بهتر است برای مهاجرت کانادا و خرید از فروشگاه‌های این کشور بدانید دو مورد از پر طرفدارترین طعم‌های چیپس در کانادا، چیپس کچاپ و خیارشور هستند که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید.

علاوه بر این، طعم‌های خاص دیگری مانند اسانس پوتین و هیکوری استیکس (Hickory Sticks) که شامل ورقه‌های چیپس طعم داده شده با اسانس باربی کیو است، در فروشگاه‌های کانادا وجود دارند که از طعم‌های پر طرفدار چیپس در این کشور محسوب می‌شوند.

 

سوپ نخود فرنگی

 

یکی دیگر از غذاهای سنتی کانادا که ریشه در استان کبک آن دارد، سوپ نخود فرنگی است. شما می‌توانید برای تهیه این سوپ از نخود فرنگی، گوشت قرمز و گیاهان معطر استفاده کنید و یک سوپ نخود فرنگی خوش طعم را نوش جان کنید.

متقاضیان مهاجرت کانادا دقت داشته باشند که این سوپ خوشمزه و داغ، در سرمای استخوان سوز زمستان جان تازه‌ای به شما می‌دهد. پس حتما آن را بعد از رفتن به این کشور امتحان کنید.

 

سخن نهایی

شناخت تعدادی از غذاهای محلی و رایج بالا نه تنها می‌تواند به شما در وفق یافتن با رژیم غذایی مردم این کشور کمک کند، بلکه زمان مهاجرت کانادا اجازه می‌دهد از فرهنگ و مواد غذایی مورد استفاده آن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید.

پوتین و بتوک از رایج‌ترین غذایی هستند که در این بهشت مهاجرتی استفاده می‌شوند و شما می‌توانید برای شروع عادت به غذاهای محلی کانادا، از این دو مورد استفاده کنید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت اطلاع از بلیط و تورهای لحظه آخری اطلاعات شماره خود را وارد نمایید.

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت رزرو و یا خرید بلیط هواپیما و یا تورهای لحظه آخری شماره همراه خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم.

سبد خرید