Change Language

بهترین قیمت پرواز چارتر و سیستمی

021-916 900 83

تور ، بلیط ، ویزا ، وقت سفارت ، پیکاپ ویزا

آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز با 19 سال سابقه درخشان

لوگو آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز

 83 900 021-916

به این صفحه امتیاز دهید

راهنمای دریافت ویزای شینگن

 

ویزای شینگن چیست؟

شینگن (شنگن) در واقع منطقه‌ای اروپایی است که شامل ۲۶ کشور است. این کشورها با توافقی همگانی به پیمانی به نام شینگن پیوستند و در این راستا مرزهای داخلی بین خودشان را آزاد کردند. افرادی که اقامت دائم شینگن را داشته و یا شهروند و مقیم این کشورها باشند، به راحتی و آزادانه می‌توانند میان این کشورها تردد کنند.

اخذ ویزا یکی از شرایط ورود به بسیاری از کشورها برای ایرانی هاست. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان محدود هستند و در بسیاری از مقاصد نیاز به گرفتن مجوز ورود وجود دارد. ویزای ترانزیت، ویزای الکترونیکی، ویزای شینگن و… برخی از انواع ویزا به شمار می‌روند.

 

 

کشورهای عضو شینگن

 

کشورهای عضو شینگن

سوئدفرانسهلیتوانیآلمان
جمهوری چکمجارستانهلندسوئیس
لهستانایسلندایتالیااتریش
لوکزامبورگنروژبلژیکاسپانیا
استونیاسلواکیپرتغالفنلاند
لیختن اشتایندانمارکلتونی 
یونانمالتاسلوونی 

 

شرایط ویزای شینگن

مهمترین و اصلی‌ترین شرط برای ورود به منطقه شینگن داشتن ویزای شینگن (Schengen Visa) برای شهروندان غیر اروپایی است. دارندگان این ویزا، اجازه دارند که در مدت زمان و شرایط مشخص به هر یک از کشورهای عضو پیمان شینگن آزادانه سفر کنند. ویزای شینگن می‌تواند توسط هر یک از کشورهای عضو پیمان صادر شود و فرد می‌تواند در مدت زمان اعتبار ویزای شینگن خود، به هرکدام از کشورهای منطقه شینگن که می‌خواهد سفر کند. توجه داشته باشید، ورود فرد به منطقه شینگن باید از همان کشوری باشد که ویزایش را دریافت کرده است.

 

شرایط ویزای شینگن

 

انواع ویزای شینگن

نوع ویزای شینگن متقاضی با توجه به ماهیت و هدف وی از سفر تعیین می‌شود. به صورت کلی ویزای شینگن به ۴ نوع تقسیم می‌شود که هر یک از انواع آن نیز دارای چند زیر مجموعه هستند.

انواع ویزای شینگن

 

ویزای اتحادیه شینگن

ویزای اتحادیه شینگن در واقع همان ویزای عادی یا ویزای توریستی شینگن است و این امکان را به دارندگان آن می‌دهد که حداکثر به مدت نود روز در هر شش ماه یک بار به کشورهای اتحادیه شینگن سفر کرده و اقامت داشته باشند. با توجه به هدف فرد از سفر به حوزه شینگن، ویزای اتحادیه شینگن به چهار دسته A، B ،C و D تقسیم می‌شود. برای آشنایی با ویزای توریسیتی مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید.

 

ویزای شینگن نوع A

ویزای نوع A در واقع نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که به وسیله آن فرد تنها اجازه دارد در یکی از فرودگاه‌های منطقه شینگن پرواز خود را عوض کرده و به کشور دیگری خارج از محدوده شینگن سفر کند. در این نوع از ویزا فرد اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و استفاده از آن تنها در محدوده فرودگاه مجاز می‌باشد.

قابل ذکر است که اگر در طول سفرتان قرار باشد بیش از یک بار در فرودگاه‌های حوزه شینگن توقف کنید، از آنجایی که این پرواز، پرواز داخلی در حوزه شینگن محسوب می‌شود، در این صورت دیگر ویزای نوع A به کارتان نخواهد آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب ویزای ترانزیت و شرایط آن را در مجله گردشگری آریا اوج پرواز مطالعه کنید.

 

ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن نوع B نیز نوعی ویزای ترانزیت است و فرد با دریافت آن این اجازه را خواهد داشت که تا ۵ روز بین کشورهای حوزه شینگن جابه‌جا شود. این نوع ویزا غالبا برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر زمینی به کشوری خارج از محدوده شینگن را دارند و فقط به منظور گذر از خاک حوزه شینگن می‌باشد.

 

ویزای شینگن نوع C

ویزای نوع C، محبوب‌ترین و پرتقاضاترین ویزای شینگن است. این نوع ویزا با نام ویزای اقامت کوتاه مدت شینگن شناخته می‌شود. دارندگان این ویزا می‌توانند در بازه‌ زمانی ۱۸۰ روزه، حداکثر به مدت ۹۰ روز به کشورهای حوزه شینگن سفر کرده و در آنها اقامت داشته باشند.

 

این نوع ویزا توسط سفارت‌ها، کارگزاری رسمی سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های هر کشور عضو شینگن صادر می‌شود. با توجه به هدف سفر، این نوع ویزا نیز به سه نوع یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود تقسیم می‌شود.

 

انواع ویزای شینگن 1

 

ویزای یک بار ورود یا ویزا سینگل شینگن:  دارندگان این نوع ویزا فقط می‌توانند یک بار به یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن ورود کنند و به محض خروج از آن کشور اعتبار ویزای آنها منقضی می‌شود، فارغ از این که ویزای آن‌ها همچنان تاریخ داشته باشد.

 

ویزای دوبار ورود:  این ویزا نیز مشابه ویزای سینگل است، با این تفاوت که به وسیله این ویزا فرد اجازه دارد در زمان تعیین شده در بازه زمانی ۱۸۰ روزه، دو بار به کشورهای حوزه شینگن وارد و خارج شود. ویزای فرد متقاضی پس از خروج دوم مسافر از این حوزه منقضی خواهد شد.

 

ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی شینگن: دارنده این ویزا می‌تواند بدون محدودیت وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن شود. تنها محدودیت این ویزا، بازه زمانی آن است. به این صورت که حداکثر به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه اجازه تردد و اقامت در منطقه شینگن را دارد. این محدودیت زمانی ۹۰ روزه، به محض اولین ورود به هر یک از این کشورها محاسبه خواهد شد. این نوع ویزا در مدت زمان یکساله، سه ساله و پنج ساله نیز صادر می‌شوند.

 

ویزای نوع D یا ویزای ملی شینگن

این ویزا برای متقاضیانی صادر می‌شود که برای کار، تحصیل و یا اقامت دائمی، قصد اقامت در یکی از کشورهای این منطقه را دارند و به وسیله آن می‌توانند برای مدتی بیش از ۹۰ روز در حوزه شینگن بمانند. این نوع ویزا با توجه به شرایط و اهداف فرد متقاضی می‌تواند به صورت یک بار ورود و یا چندبار ورود صادر شود و دارنده آن باید بعد از پایان اعتبار، از کشور مقصد خارج شده و به کشور خودش بازگردد.

 

ویزای شینگن نوع LTV

این نوع ویزا تنها در شرایط ویژه‌ای مانند پناهندگی و یا بشردوستانه برای افراد صادر می‌شود. افرادی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند تنها اجازه سفر به مناطق خاصی از اروپا (کشورهایی که نام آنها در گذرنامه‌شان آمده) را دارند و باید منتظر باشند تا شرایط جدید به آنها اعلام شود. افراد دارای این ویزا نمی‌توانند از کشورهای اروپایی برای ترانزیت استفاده کنند.

 

شرایط اخذ ویزای شینگن

یکی از مهمترین نکته‌ها برای دریافت ویزای شینگن ارائه مدارک کافی به سفارت کشور مورد نظر است که آن‌ها را قانع کند. فرد متقاضی بعد از دریافت ویزا و اقامت کوتاه در حوزه شینگن، به کشور خود بازمی‌گردد. گذرنامه مسافرین باید حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان برگشت از سفر داشته باشد.

 

با توجه به هدف فرد متقاضی برای سفر به حوزه شینگن، شرایط متفاوت خواهد بود. همچنین ممکن است سفارت هر کشور شرایط خاص خود را برای اخذ ویزا داشته باشد، اما در بسیاری از مواقع شرایط در کشورهای این منطقه مشابه یکدیگر است. به صورت کلی برای اخذ ویزای شینگن مدارک کامل فرد متقاضی، شرایط سنی و سابقه سفر وی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدارک لازم برای ویزای شینگن

  • دو عکس رنگی بیومتریک متناسب با استانداردهای خواسته شده
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به ازای هر شخص
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی (همراه داشتن پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق در صورت موجود بودن)
  • اصل شناسنامه به همراه کپی آن
  • ارائه مدارک شغلی برای ویزای شینگن به همراه سوابق و مدارک بیمه
  • مدارک مالی شامل گواهی تمکن مالی و پرینت گردش حساب ۴ تا ۶ ماهه
  • مدارک جهت اثبات هدف سفر و محل اقامت
  • مدارک ازدواج و یا سایر مدارک توجیه کننده وابستگی عاطفی و ارتباط خانوادگی در کشور مبدا
  • مدارک ملکی نظیر سند خانه به نام فرد متقاضی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل و یا دعوتنامه اقوام و آشنایان در کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی بین‌المللی
  • رسید پرداخت هزینه‌های مربوط به سفارت‌خانه

 

مدارک لازم برای ویزای شینگن

 

چطور ویزای شینگن بگیرم؟

گرفتن وقت سفارت، اولین قدم برای اخذ ویزای شینگن است. سپس با تکمیل نمودن مدارک مورد نیاز، فرد باید در تاریخ و ساعت مشخصی که سفارت اعلام کرده، در آنجا حضور پیدا کند. دقت داشته باشید که متناسب با قوانین هر کشور باید مدارک خود را ترجمه شده به سفارت تحویل دهید. برای مثال مدارک برای تحویل به سفارت کشور ایتالیا باید به زبان انگلیسی ترجمه شود ولی برای اقدام از طریق سفارت اسپانیا، مدارک حتما باید به زبان اسپانیایی ترجمه و تحویل داده شود.

همچنین توجه داشته باشید، ترجمه مدارک باید به صورتی رسمی همراه با درج مهر دارالترجمه باشد. در صورتی که تمامی مدارک شما مورد تایید سفارت قرار گیرد، در تاریخ اعلامی توسط آن‌ها، می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید.

 

چطور ویزای شینگن بگیرم؟

 

مدت زمان صدور ویزای شینگن

پس از تکمیل مدارک و تحویل به سفارت، نوبت به بررسی آن توسط افسر سفارت مربوطه می‌رسد. این امر بین ۱۵ الی ۳۰ روز کاری طول می‌کشد. توجه کنید که زمان اعلام شده با توجه به به تصمیم افسر سفارت ممکن است تغییر یابد و کمتر یا بیشتر شود.

در صورتی که بنابه هر دلیلی، ویزای شما رد و یا اصطلاحا ریجکت شد، می‌توانید تا یک ماه طی یک نامه رسمی درخواست اعتراض خود را به همراه مدارک پیوست و ابلاغ کنید. البته مدت زمان رفع ریجکتی ویزای شینگن به سفارت و کشور درخواست کننده بستگی داشته و تاریخ دقیقی ندارد.

 

مدت زمان صدور ویزای شینگن

 

 

قیمت ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن به نوع کشوری که درخواست ویزا می‌دهید، بستگی دارد. به طور کلی قیمت ویزای شینگن برای بزرگسالان ۸۰ یورو و برای کودکان ۶-۱۲ سال حدود ۴۰ در نظر گرفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت آخرین قیمت ویزای شینگن با کارشناسان ویزا در آریا اوج پرواز تماس بگیرید.

 

بهترین سفارت برای ویزای شینگن

با توجه به درخواست بالای متقاضیان برای اخذ ویزای شینگن، قوانینی در این رابطه وجود دارد. البته معرفی بهترین سفارت برای ویزای شینگن به شرایط مسافر و سفر آن، بستگی دارد. برای مثال گاهی سفارت هلند به یک فرد که تا به حال سابقه ویزا شینگن نداشته، به راحتی ویزا می‌دهد و یا کشور سوئیس به فردی که سابقه ویزایی داشته، ویزا نمی‌دهد. اما طبق آمار موسسات اخذ ویزا ایسلند ،فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس جز بهترین کشورها برای ویزای شینگن هستند.

 

راهنمای پر کردن فرم ویزای شینگن

پرکردن فرم ویزای شینگن و وارد کردن اطلاعات درست مطابق با پاسپورت، موجب می‌شود تا احتمال ریجکت شدن ویزای شما، کاهش یابد. حتما به هنگام پرکردن این فرم، اطلاعاتی مانند نام و نام خانواندگی، تاریخ تولد، جنسیت و سایر موارد را درست مانند پاسپورت خود وارد کنید.

 

راهنمای پر کردن فرم ویزای شینگن

 

نمونه ویزای شینگن

در تصویر زیر، نمونه‎‌ای از ویزای شینگن صادر شده را مشاهده می‌کنید.

 

نمونه ویزای شینگن

 

دریافت ویزا شینگن و سفر به ۲۷ کشور اروپایی!

سفر به کشورهای اروپایی تنها با دریافت ویزا شینگن امکانپذیر خواهد بود. اگر قصد سفر تفریحی به یکی از کشورهای حوزه شینگن را دارید می‌توانید با خرید تور در آریا اوج پرواز، رویای سفر به اروپا را تحقق ببخشید. ما در این مطلب تلاش کردیم تا راهنمای کاملی از دریافت ویزای شینگن به شما ارائه دهیم.

آیا تا به حال ویزای شینگن گرفته‌اید؟ تجربه‌ و اطلاعات کاربردی خود را با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول درباره ویزای شینگن

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن کدام است؟

دریافت ویزای شینگن به شرایط مسافر و سفر آن، بستگی دارد. اما فنلاند، ایسلند، ایتالیا جزو راحت ترین کشورها برای گرفتن ویزای شینگن هستند.

ویزای شینگن چند سال اعتبار دارد؟

با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌دهید، مدت زمان اعتبار ویزای شینگن متفاوت خواهد بود.

با ویزای شینگن به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

با دریافت ویزای شینگن می‌توانید به ۲۷ کشور عضو شینگن شامل فرانسه، سوئیس، اسپانیا و سایر کشورها سفر کنید.

برای گرفتن ویزای شینگن چه مدارکی لازم است؟

عکس رنگی بیومتریک متناسب با استانداردهای خواسته شده، تکمیل فرم درخواست ویزا به ازای هر شخص، پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی (همراه داشتن پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق در صورت موجود بودن)، اصل شناسنامه به همراه کپی آن، نامه گردش حساب و تمکن مالی از مهمترین مدارک گرفتن ویزای شینگن به حساب می‌آید.

آیا ویزای شینگن قابل تمدید است؟

در صورتی که در کشور مقصد باشید، امکان تمدید ویزا وجود ندارد و باید به کشور خود بازگردید و مجدد درخواست ویزا دهید.

هزینه ویزا شینگن چقدر است؟

هزینه ویزای شینگن به نوع کشوری که درخواست ویزا می‌دهید، بستگی دارد. برای دانستن قیمت دقیق ویزای شینگن با کارشناسان بخش ویزا در آریا اوج پرواز تماس بگیرید.

سریع ترین راه اخذ ویزای شینگن چست؟

برای دریافت سریع ویزای شینگن می‌توانید از طریق اسپانسرشیپ اقدام کنید. اسپانسرشیپ به این صورت است که شما دعوتنامه‌ای از اقوام درجه یک و یا دو که عضو کشورهای شینگن هستند و یا اقامت دائم دارند، دریافت می‌کنید و به همراه مدارک مربوطه به سفارت تحویل می‌دهید.

چند نوع ویزای شینگن با توجه به هدف از سفر به اروپا داریم؟

ویزای گردشگری، ویزای ترانزیت فرودگاهی و ویزای ترانزیت، ویزای دیدار با اقوام و بستگان، ویزای خدمات درمان، ویزای تحصیلی، ویزای شرکت در رویدادهای فرهنگی و ورزشی و دوره های آموزشی، ویزای تجاری و کاری از مهمترین ویزاهای شینگن به حساب می‌آیند.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت اطلاع از بلیط و تورهای لحظه آخری اطلاعات شماره خود را وارد نمایید.

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت رزرو و یا خرید بلیط هواپیما و یا تورهای لحظه آخری شماره همراه خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم.

سبد خرید