Change Language
خط مستقیم 02191690083

چارتر کننده و مجری مستقیم 

 آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز با 19 سال سابقه درخشان 

رزر تور و هتل و خرید بلیط هواپیما+بوک کردن پرواز +وقت سفارت

خط مستقیم 427 40 44 0935
شماره تلفن آژانس مسافرتی

به این صفحه امتیاز دهید

استخدام کارمند آژانس هواپیمایی در کرج و تهران

استخدام کارمند آژانس هواپیمایی در کرج و تهران

 

 

فرم استخدام و دعوت به همکاری کارمند تور خارجی و داخلی و فروش بلیط و مدیر فنی بند الف و ب با حقوق ثابت و درصد کمیسیون آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز کرج و تهران

آگهی استخدام آژانس هواپیمایی در کرج و تهران

 

آشنایی با شغل کارمند آژانس مسافرتی؟

اگر به مسایل مربوط به سفر علاقه داشته و به برنامه ریزی و سازماندهی علاقه مندید، این شغل مناسب شماست.

کارمند آژانس مسافرتی به فروش تورها و بلیط های داخلی و خارجی می پردازد. در واقع او اطلاعات لازم درباره انواع بلیط ها، تورها و سایر امکانات موجود در آژانس مسافرتی برای سفرهای کاری و تفریحی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. گاهی کارمند آژانس مسئول تهیه و برنامه ریزی تورهای مسافرتی و بسته های تفریحی برای تعطیلات نیز می باشد 

بهتر است کارمند آژانس با شهرها، کشورها و سایر مناطقی که تورها برای آنجا برنامه ریزی می شوند، آشنا بوده و اطلاعات کافی درباره آنها داشته باشند، حتی اگر لازم بود از طرف مدیر آژانس یکبار همراه هر تور برای آشنایی به سفر فرستاده شود. در بسیاری موارد خانم ها متصدی این شغل در آژانس ها هستند.

 

فرم استخدام کارمند آژانس هواپیمایی در کرج و تهران پی دی اف pdf

 

الزاما داشتن تحصیلات خاصی برای این شغل لازم نیست. البته در صورتی که افراد علاقه مند در رشته مرتبط تحصیل کرده و یا دوره های آموزشی این کار را دیده باشند، در این شغل موفق تر خواهند بود. کارفرمایان معمولا میزان علاقه، اشتیاق، ویژگی ها و مهارت های داوطلبان این شغل را برای انتخاب کارمند در نظر می گیرند.

با توجه به اینکه کارمند آژانس مسافرتی معمولا اولین فردی است که مشتریان با او در آژانس روبرو می شوند و به نوعی او نماینده آژانس محسوب می شود، باید دارای ویژگی ها و مهارت های ویژه ای باشد. از جمله این مهارت می توان به قدرت بیان خوب، روابط عمومی بالا، آراستگی ظاهری، آشنایی با اصول فروشندگی و جذب مشتری و تسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد.

کارمند آژانس مسافرتی معمولا به صورت تمام وقت کار می کند. در اکثر آژانس های مسافرتی کارمندان باید لباس های یکسان مخصوص در محل کار بپوشند.

برای آشنایی بیشتر با شغل کارمند آژانس مسافرتی در ادامه اطلاعات خوبی در مورد مسئولیت ها و وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازارکار و فرصت شغلی و میزان درآمد کارمند آژانس مسافرتی ارائه می شود.

در صورتی که به سفر و سیر و سیاحت علاقه مند هستید شغل کارمند آژانس هواپیمایی برای شما مناسب است . کارمند آژانس مسافرتی کارهایی از جمله فروش بلیط های داخلی و خارجی ، فروش تور ، رزرو هتل های داخلی و خارجی و در برخی آژانس های هواپیمایی کار ارائه خدمات ویزا ، خدمات VIP و CIP و .. را در حوزه ی مسئولیتش دارد و همچنین ممکن است مسئولیت برنامه ریزی برای سفرهایی از نوع تفریحی و کاری را نیز برعهده داشته باشد .

کارمند آژانس در مورد بلیط های متفاوت و نوع آنها و تورها و دیگر خدمات در آژانس برای مسافرت های کاری و تفریحی مسافر را مطلع می نماید . بسیار بهتر است که کارمند آژانس که با شهر ها و کشور های سیاحتی و زیارتی آشنا باشد تا بتواند راهنمای خوبی برای مسافر باشد و اطلاعات خوبی به او ارائه دهد . آشنایی با زبان های خارجی مانند انگلیسی و بعضا عربی از جمله نیاز هایی است که در این شغل برای تعامل با مسافر و کمک به او لازم است .

در بسیاری از موارد متصدی این شغل خانم ها می باشند و ساعات کاری این شغل معمولا به صورت تمام وقت است و معمولا کارمند موظف است در ساعات کاری لباس فرم مخصوص آژانس را به تن داشته باشد .

لزوما داشتن تحصیلات خاصی برای این شغل مورد نیاز نیست . البته در صورتی که افراد علاقه مند در رشته مرتبط تحصیل کرده و یا دوره های آموزشی این کار را دیده باشند ، در این شغل موفق تر خواهند بود . طبق نظر سنجی انجام شده کارفرمایان معمولا میزان علاقه ، اشتیاق ، ویژگی ها و مهارت های داوطلبان این شغل را برای انتخاب کارمند در نظر می گیرند . برای یافتن آگهی استخدام های مرتبط شما می توانید از سامانه فراکار استفاده کنید و به روزترین آگهی های استخدامی را مشاهده نمایید .

 

فرم استخدام کارمند آژانس مسافرتی در کرج و تهران پی دی اف pdf

 

داوطلبان این شغل می توانند با شرکت در دوره های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در قسمت فروش تور در آژانس مشغول به کار شوند . برای کار در بخش بلیط نیاز است تا در دوره های فروش بلیط شرکت نمایید که موسسات مختلفی از جمله مرکز آموزش هواپیمایی هما مسئول برگزاری این دوره ها هستند . پس از شرکت در این دوره ها و اخذ مدارک لازم شرایط لازم برای احراز این شغل را خواهید داشت .

به این نکته توجه داشته باشید که اجبارا داشتن مدرک خاصی برای این احراز صلاحیت این موقعیت شغلی لازم نیست اما اگر افراد علاقه مندِ دارای مدرک مرتبط با این شغل ، مشغول این کار شوند یا آموزش های لازمه برای این شغل را دیده باشند قاعدتا موفق تر خواهند بود . البته لازم به ذکر است که گرایش کارفرمایان در سال های اخیر به سمت جذب کارمندانی بوده است که در رشته هایی از جمله مدیریت گردشگری ، هتلداری و سایر رشته های مرتبط تحصیل کرده اند . همچنین کارمندانی که در بخش تور خارجی استخدام می شوند مهارت زبان انگلیسی از جمله مهم ترین مواردی است که داوطلبان و متقاضیان این شغل بایستی دارا باشند .

 

حقوق کارمند آژانس هواپیمایی

حقوق کارمندان آژانس هواپیمایی معمولا در شروع حقوق پایه وزرات کار می باشد . مدیران آژانس ها برای ترغیب کارمندان برای فروش بیشتر برای هر فروش پورسانتی را نیز در نظر می گیرند که معمولا عددی بین هفت تا 25  درصد می باشد . البته در این بین کارمندانی نیز هستند که با توجه به مهارت و سابقه حرفه ای خود هنگام استخدام از آژانس ها تقاضا می کنند که کل دریافتی آنان بر اساس میزان فروش باشد (حقوق پایه دریافت نکنند و فقط از هر فروش پورسانتی دریافت کنند) که در این صورت ممکن است تا حداقل سی درصد از هر فروش را نیز درخواست کنند .

مشاغل مورد نیاز در آژانس هواپیمایی کدام اند؟

کارمند فروش تور خارجی|کارمند فروش تور داخلی|کارمند فروش تور اروپا|کارمند فروش بلیط خارجی|کارمند فروش بلیط داخلی|کارمند فروش بلیط قطار|کارمند فروش تور چارتر|کارمند بخش مهاجرتی|کارمند بخش آی تی IT|مدیر فنی بند الف|مدیر فنی بند ب|مدیر فنی بند پ / زیارتی|کارمند بخش بازاریابی مسافرتی و گردشگری|مدیر مالی آژانس هواپیمائی|کارمند فروش تور زیارتی|کارمند فروش تور حج و زیارت

 

فرم استخدام کارمند آژانس هواپیمایی در کرج و تهران پی دی اف pdf

 

آشنایی با اصول رزور بلیط های داخلی و خارجی

در دوره کارآموزی بصورت عملی نحوه رزرو بلیط های خارجی و داخلی آموزش داده می شود. این امر در شرایط انجام میپذیر که کانتر را کامل در فضای واقعی و هنگام برخورد با مشتری قرار داده و به بهبود سرعت عمل او و نحو انجام صحیح رزرو کمک شایانی می شود.

آشنایی کامل با کلیه اصول قراردادهای آژانس های مسافرتی و مکالمات بین آژانسی

آژانس های مسافرتی ناگزیر همکاری های زیادی باهم دارند که این امر منجر به ایجاد مکالمات مخصوص بین آژانس ها شده. و الف بای خاصی برای آنها تعریف شده است. ما در این دوره شما را کامال با این اصول آشنا می کنیم

آموزش کارگاهی نحوه فروش تور و مشاوره دادن به مشتری برای صرفه جویی در پول و زمان مسافر هنگام سفر

از مهمترین مهارتهایی که یک کانتر آژانس هواپیمایی باید کسب کند. مهارت فروش و مشاوره به مسافر است. ضعف عمده کانترهای آموزش ندیده نیز در عدم تسلط آنها بر نحوه مکالمه با مشتری و مشاوره دادن به او می باشد. ما در دوران کارآموزی که بصورت رایگان میباشد  به صورت کامل  کارگاهی و به کمک تکنیک های کامال عملی، این مهارت را به کارمندان و کارآموزانآموزش می دهیم. به این صورت که از همان جلسه اول و تا پایان دوره کاراموزی بر روی این مهارت کارخواهیم کرد.این تکنیک ها بسیار مفیداست و حتی قابل استفاده در دیگر شغل های دیگر می باشد و یادگیری آن را به همه توصیه می کنیم

 

فرم استخدام کارمند آژانس هواپیمایی در کرج و تهران پی دی اف pdf

 

آموزش تکنیک های بازاریابی تورها و بهینه کردن فروش تور برای کارآموزان

سعی شده در این دوره آشنایی نسبی با نحوه بازاریابی تورها به شرکت کننده محترم داده شود. تا زمانی که بعد از این دوره در آژانس هواپیمایی مشغول به کار شد، بتواند با کمترین هزینه های ممکنه بازار مناسبی برای تورهای خود پیدا کند.

نحوه بستن تور و محاسبه قیمت تور

این مهارت از مهمترین مهارت هایی است که یک کانتر آژانس هواپیمایی باید به آن تسلط داشته باشد. و حتی این کار توسط مدیرتور آژانس ها انجام می شود. اما ما در این دوره، این مهارت را بصورت بسیار عملی به کارمندان و کارآموزان آموزش داده، و آنها بعد از پایان دوره می توانند به راحتی تور بسته و داشتن این مهارت بسیار مفید خواهد بود.

آموزش نحوه بستن پکیج تور

پس از آموزش نحوه بستن تور، نحوه بستن پکیج تور که بسیار در بین آژانس های مسافرتی مرسوم است داده می شود

آشنایی با انواع ویزا

آشنایی نسبی با انواع ویزا و نحوه درآمد زایی از کارویزا آموزش داده می شود

فرم استخدام کارمند آژانس هواپیمایی در کرج و تهران پی دی اف pdf

 

آموزش نحوه مسیریابی و مقصدیابی در سفر

یکی از موارد بسیار مورد نیاز مسافر، پیدا کردن مقصد موردنظرشان در کشوری که به آن سفر کرده اند می باشد. ما با آموزش نحوه مسیر یابی و مقصد یابی به کارمندان و کارآموزان، این هدف را داریم که آنها در هنگام مشاوره به مسافر برای تورهایشان در صورت نیاز این موارد را به مسافر منتقل کنند و بواسطه این اطلاعات مفید. می توانند در پول و زمان مشتری صرفه جویی نمایند و رضایت مسافرین را جلب کنند.

آشنایی با کشورهای مقصد پر تردد به منظور تسلط بر فروش تورها

برای استخدام در هر آژانس هواپیمایی، تسلط شما به کشورهای مقصد برای سفر بسیار مهم است . و در صورت داشتن این تسلط، به راحتی می توانید استخدام شوید. ما در آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز  با کمک به کارآموزان و هنرجویان و آموزش دادن کارهای عملی فروش تور و فروش بلیط هواپیما ، شما را با مقصد های پرتردد مانند استانبول،دبی،گرجستان،تایلند،ارمنستان،عمان،آذربایجان و ... آشنا می کنیم

 

آشنایی با فضای دیجیتال مارکتینگ برای بهینه کردن فروش تورها

امروزه با توجه به رشد روزافزون فضای مجازی بخصوص سوشال مدیاها)اینستگرام،…..( این امکان فراهم شده که شما بتوانید در این فضاها به معرفی محصوالت خود بپردازید. ما در این دوره سعی میکنیم که بصورت عملی شما را در این فضاها بخصوص معرفی محصوالت گردشگری ،رشد داده و مهارت های الزم را در شما تقویت کنیم.

 

وظایف کارمند آژانس مسافرتی؟

دادن اطلاعات لازم و کمک به مشتریان در یافتن و برنامه ریزی سفرهای مناسب با شرایط آنها برای تعطیلات و همچنین سفرهای کاری

توضیح کامل شرایط و امکانات برنامه های مسافرتی انتخاب شده توسط مشتری به او

رزرو برنامه های مسافرتی با استفاده از سیستم کامپیوتری

دریافت مبلغ پیش پرداخت برای رزرو کردن

دادن اطلاع به مشتری پس از رسیدن بلیط ها و دریافت مابقی هزینه از وی

اطلاع رسانی در خصوص هرگونه تغییرات احتمالی از جمله پروازهای لغو شده و یا موارد جایگزین شده

کارمند آژانس مسافرتی همچنین در خصوص پاسپورت ها، بیمه سفر، ویزا، تورها و… به مشتریان اطلاعات لازم را می دهد. همچنین گاهی بر بازپرداخت ها نظارت و به شکایت ها رسیدگی خواهد کرد

 

مهارت فروشندگی و جذب مشتری؟

مهارت های سازماندهی و برنامه ریزی

مهارت های ارتباطی قوی (حضوری و تلفنی)

قدرت بیان و خوشرویی

توانایی تحمل فشار کاری زیاد و داشتن صبر و حوصله

توان کار با کامپیوتر و اینترنت برای استفاده از نرم افزارهای مرتبط و کسب اطلاعات لازم

علاقه زیاد به سفر و گردشگری

آشنایی نسبی با دانش جغرافیایی، تاریخ و روانشناسی افراد

شناخت نسبی مقصد تورها (شهرها، کشورها و...)

توانایی انجام کار تیمی

داشتن ظاهری آراسته

 

بازار کار و آینده شغلی کارمند آژانس مسافرتی؟

کارمند آژانس مسافرتی می تواند در انواع آژانس های مسافرتی اعم از کوچک و بزرگ کار کند. با کسب تجربه بیشتر می تواند به سمت های مدیریتی و نظارتی مانند مدیر تورها، مدیر آژانس و ... ارتقا یابد. همچنین در صورت داشتن سرمایه و سایر شرایط تاسیس، می تواند آژانس مسافرتی راه اندازی کند.

افرادی که میخواهند به عنوان کارمند آژانس مسافرتی و یا کارآموزی و هنرجوئی فعالیت داشته باشند می توانند با پر کردم فرم استخدامی در سایت آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز پس از گذراندن آموزش عملی ، همانند یک کارمند حرفه ای شروع به کار کنند.

 

الگوی رفتاری و اخلاق حرفه‌ای کار در آژانس هواپیمایی

اولین قدم در جهت توسعه و حفظ گردشگری در هر مجموعه و مکان گردشی رعایت اصول رفتاری و اخلاقی مناسب با مسافر است . فردی که به ‌قصد رزرو تور و یا حتی صدور بلیط یکطرفه one way  به آژانس مسافرتی مراجعه می‌کند ، اولین فردی که با او روبرو می‌شود ، کارمند آن آژانس است . به عبارتی می‌توان گفت کارمند آژانس مسافرتی نماینده‌ی هتل ، ایرلاین و اماکن گردشگری موردنظر فرد است و اگر کارمند آژانس هواپیمایی برخورد غیرحرفه‌ای با مسافر داشته باشد و ادب را رعایت نکند ، مثلا از حضور مسافر در آژانس به گرمی و با بلند شدن به پای مسافر برحسب ادب استقبال نکند و یا پشت تلفن بی‌میلی بخرج دهد و بدون انرژی پاسخ گوی مسافر باشد . و یا استانداردهای یک سفر را رعایت نکند به عنوان مثال: تور شبی را به مسافر پیشنهاد دهد که پرواز رفت آن ساعت ۲۳:۰۰ و برگشت آن پس‌فردا ساعت ۰۵:۰۰ بامداد باشد و در واقع مسافر یک روز در مقصد برای سفر داشته است ، ممکن است مسافر از سفر خود منصرف شود . پس کارمند آژانس اولین الگوی گردشگری در آژانس هواپیمایی به شمار می‌رود .

متأسفانه به‌طور مکرر در بین کارمندان آژانس به مواردی برمی‌خوریم که بسیار غیر حرفهایست . زمانی که کارمند آژانس مسافر را مشتری نام می‌برد ، وقتی شخص مراجعه‌کننده به آژانس به‌جای مسافر مشتری نام‌گذاری میشود ، ناخودآگاه افکار به سمت نوعی دلالی هدایت می‌شود . به عنوان مثال کارمند گمان می‌کند: من کاسب هستم و ایشان مشتری من است . تا جایی که امکانش باشد سود بیشتری از وی می‌گیرم . در پی آن پس از ورود مسافر به مقصد گردشگری ، مسافر باکیفیت پایین خدمات و یا ضعف امکانات هتل و یا لیدر نسبت به هزینه‌ی پرداختی بابت تور مواجه می‌شود . با کارمند رزرو کننده تماس می‌گیرد و اعتراض می‌کند . و از مسافر گفتن و از کارمند انکار کردن . زیرا کارمند خود را فروشندهای می‌پندارد که جنسش را فروخته و کارش با مشتری تمام‌شده و جنس فروخته‌شده پسگرفته نمی‌شود!

میزی که کارمند صدور تیکت و یا فروش تور پشت آن نشسته است کانتر نامیده می‌شود و کانتر حرمت دارد . پس حرمت کانتر خود را نگه‌دارید که مبادا مسافر با اعتراض و داد و بیداد حرمت کانتر شما را بشکند! خود را فروشنده و یا دلال و واسطه‌ی فروش فرض نکنید و مسافر را مشتری خود پندارید طوری ک فرض کنید تاجایی که می‌توانید از او پول دربیاورید . مسافر با مشتری زمین تا آسمان تفاوت دارد . مسافر حقوقی دارد که در هیچ صنفی این حجم از حق و حقوق مشتری برایش تعریف نشده است . فقط کافیست یک‌بار حقوق مسافر را نادیده بگیرید . آن‌وقت است که حتی اگر او فرصت و حوصله‌ی پیگیری از طریق مراجع را نداشته باشد؛ و فقط بهدلیل تجربه تلخ سفر قبلی از رزرو از طریق آژانس‌های مسافرتی منصرف شده باشد ، کل صنف گردشگری و آژانس‌ها زیر سؤال برود . حتما بارها این جملات را از عموم مردم شنیدهایم که:

آژانسها دروغ میگویند ، فلان هتل خیلی کثیف است . آژانسها پرواز را گران میدهند ، برو پای پرواز ارزان‌تر گیرت می‌آید .

پس با رفتار کاسبانه در فروش سایر همکاران و خود را خراب نکنید!وقتی از الگوی گردشگری صحبت به میان می آید ، علاوه بر رفتارهای فردی باید به تجربه‌ی سفر کانتر هم اشاره کرد . یعنی هر کارمند در هر مسیری که فعالیت دارد باید تجریهی دیداری از آن مکان گردشگری را داشته باشد . کارمند صدور بلیط سیستمی که خود سابقه پرواز با ایرلاینها و کلاس‌های گوناگون پروازی را داشته باشد ، خیلی بهتر از کارمندی که فقط برحسب گذرانیدن دوره‌های تیکت مسافر را راهنمایی می‌کند بر انتخاب و رضایت مسافر تأثیر می‌گذارد . و یا کارمند تور داخلی یا خارجی که خود مسیرهای مختلفی را سفر کرده است با اشاره به خیابان‌ها و حتی مراکز خرید مناسب آن مقصد و آداب و رسوم مردمان آن نقطه گردشگری ، می‌تواند مسافر را برای انتخاب بهترین مسیر راهنمایی کند . طرز بیان کارمندی که خود از نزدیک آن مسیر را دیده با کارمندی که فقط طوطی‌وار توضیحاتی می‌دهد بسیار متفاوت است و مسافر این را به‌خوبی درک می‌کند!

مثال: کارمندی که به مسافر توضیح می‌دهد در سنگاپور جویدن آدامس ممنوع است و استفاده از آن جریمه مالی و حتی حبس دارد و اعلام می‌کند که خود من شاهد آن بوده‌ام ، الگوی گردشگری خوبی برای مسافرش می‌شود و سفر پیش‌بینی شده و بهتری را برای مسافرش رقم میزند!

پس الگوی گردشگری مناسبی برای مسافرین خود باشید!

 

پیشنهاد جذب مسافر برای کارمندان آژانس های هواپیمایی :

برای بهتر کردن رفتار خود با مسافر می‌توانید در کلاس‌های کوتاه‌مدت مربوط به آداب معاشرت که معمولا در هتل‌ها برگزار می‌شود شرکت کنید .

سعی کنید در مسیرهای داخلی حتی برای چند ساعت به شهرهای گردشگری مراجعه کنید و کیفیت هتل‌ها و لوکیشنها را از نزدیک بررسی کنید . و اگر از لیدر محلی استفاده می‌کنید با وی ملاقاتی داشته باشید .

در مسیرهای خارجی حتما از تورهای اینفو استقبال کنید تا با قوانین آن کشور و شهرهای مربوط به آن آگاه باشید و مسافر را نیز آگاه کنید تا الگوی گردشگری مناسبی برای مسافران خود باشید .

از ارسال پیامک دروغین و تبلیغاتی مانند تور مشهد هوایی ۳۰ هزار تومان و یا تور استانبول هوایی ۱۵۰ هزار تومان اجتناب کنید . مسافران با این تبلیغات خنده‌دار آشنایی کامل دارند . همیشه صداقت را در نظر داشته باشید . شاید روزی شما واقعا تور تخفیف خورده‌ای داشته باشید و اطلاع‌رسانی کنید ، ولی دیگر به شما اعتماد نکنند و حتی تماس هم نگیرند!

 

تیپ شخصیتی مناسب کارمند آژانس هواپیمایی

1 . تیپ شخصیتی ENFJ : افراد دارای این شخصیتی مهربان اند و به علاقه ی دیگران توجه دارند ، آنها دارای شخصیت برون گرا بوده و توانایی دارند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند .

می توانند رهبرانی شوند که به اطرافیانشان انگیزه داده و دیگران را متقاعد کنند .

جاه طلب هستند و برای رسیدن به هدف ها و خواسته هایشان تلاش میکنند ، قاطع و منظم بوده و از دیگران همین انتظار را خواستارند . آنها در حرف زدن راحت بوده و حرفشان را به راحتی به دیگران می زنند . محترمانه برخورد کرد و به نظرات دیگران احترام میگذارند و در تشکیل روحیه ی گروهی موفق هستند . تمایل دارند با افراد پرانرژی کار کرده و با آنها درگیر فعالیت های متنوع شوند . مشکل را به صورت یک چالش جدید و کنار آمدن با آن می بینند .

آنها اغلب عجول بوده و با کند شدن کارهایشان تحمل و صبرشان را از دست می دهندو عصبانی می شوند . مسئولانه عمل میکنند . گرم و صمیمی اند ، وفادارند ، تمایل دارند افراد مورد علاقه شان در بهترین حد خودش ظاهر شوند ، دوست ندارند با اطرافیانشان بازخورد ها و رفتارهای بد داشته باشند ، اگر صحبت های آنها مورد بررسی و شک و تردید قرار بگیرد نارحت و افسرده می شوند .

قوانین زیادی دارند و در واقع به باید ها و نباید هایشان توجه میکنند . آنها تنهایی را زیاد دوست نداشته و افرادی فعال اند که دوست دارند وقت خود را با دیگران بگذرانند . از مشارکت های اجتماعی لذت می برند .

2 . تیپ شخصیتی ESFJ : افراد دارای این شخصیت خون گرم اند و برخوردی صمیمی با دیگران دارند . دارای شخصیتی معاشرتی و دوستانه می باشند . آنها شخصیتی لجتماعی داشته و وقتی از اطرافیانشان فاصله می گیرند احساس بی قراری می کنند .

آنها احساس می کنند باید در مقابل کارهایشان مورد توجه و تشکر و قدردانی قرار بگیرند . شخصیتی دارند که بیشتر از نیازهای خودشان به نیاز های دیگران اهمیت می دهند . نگرانیشان بیشتر در رابطه با جایگاهشان در جامعه است و برای خود و دیگران قوانین فراوان و باید ها و نباید هایی را اصل قرار می دهند . آنها آگاه و هوشیار بوده و کارشان را انجام می دهند . به برنامه ریزی روزانه اهمیت می دهند . جزئی نگر و با دقت هستند .

تمایل دارند تصمیماتشان را خودشان بگیرند نه دیگران و تصمیم گیری با دید های فلسفی و نظری را دوست نداشته و مد نظرشان نیست .

محیط های کاری عاری از هر گونه تنش و استرس و تضاد را ترجیح می دهند . خدمت گذارند و کمک به دیگران را دوست دارند . افرادی هستند که زیاد حرف می زنند . توهین به دیگران را دوست ندارند و دوست دارند مورد احترام و تحسین برانگیز در دید دیگران باشند . در مقابل انتقاد از کارشان ناراحت و افسرده می شوند و از کسانی که نظراتشان را با او در میان نمی گذارند انتقاد می کند . آنها میزبان های خوبی هستند و زندگی شلوغ و پر سر و صدایی دارند . وقت گذاشتن برای دوستانشان و خانواده شان در نظر فرد دارای این تیپ شخصیتی مهم است .

3 . تیپ شخصیتی ESFP : افراد دارای این شخصیت بانمک ، شاداب و پر انرژی اند ، از حضور داشتن مردم لذت می برند .

میل خیلی زیادی به زندگی کردن دارند و دارای ویژگی خود برانگیختگی هستند . آنها احساس می کنند زندگی برای آنها پر از فرصت ها است . از همکاری هایشان با دیگران لذت می برند . شخصیت سازگاری دارند و به دیگران و خودشان سختی هایی را ملحق نمی کنند و معمولا همه چیز را آسان می گیرند . شخصیت شان صمیمی و خون گرم است و به رابطه هایشان اهمیت می دهند . عاشق بازی کردن و تفریح و سرگرمی اند و مشتاقانه در تفریحات و گردش شرکت می کنند . بیشتر مواقعا چند کار را با هم انجام می دهند .

شخصیتی هستند که واقع بین بوده و هر آنچه که هست به راحتی باور می کنند . به نظرات و توضیحات دیگران کاری ندارند و بیشتر تجربه هایشان در گذشته برایشان مهم بوده و اهمیت می دهند . آنها با امورات زندگی به خوبی کنار می آیند و به علت به دنبالِ حقایق بودن ؛ جزئیات را در حافظه شان به خوبی می سپارند . این افراد دارای شخصیتی صبور بوده و خودشان و اطرافیانشان را به راحتی می پذیرند . آدم های مؤدب و هم دلی بوده و اراده شان را به دیگران تحمیل نمی کنند .

آنها دارای توانایی خوبی برای متقاعد کردن دیگران هستند و می توانند پیشنهاداتشان را به خوبی بیان کنند . علاقه به معاشرت داشتن با دیگران داشته و به علایق و احساسات دیگر افراد احترام گذاشته و اهمیت می دهند . قدرت کلام خوبی دارند و به شکل واقعی تمایل به کمک به دیگران داشته و آماده ی حمایت کردن از دیگران هستند . افراد دارای این تیپ شخصیتی رفتارشان معمولا خوشایند است و افرادی را جذب خود می کنند . استقلال زیادی دارند و شیفتگی را دوست دارند . به دنبال این هستند که دیگران را خوشحال کرده و دیگران از حرکتشان شگفت زده شوند .

4 . تیپ شخصیتی ISFP : افراد دارای این شخصیت افرادی راحت اند و اطرافیانشان آن ها را دوست داشتنی می بینند . آدم هایی ساکت و محافظه کار بوده و به زمان حال اهمیت می دهند . آنها در زندگی شان سختی نگرفته و راحت زندگی می کنند . آدم های صمیمی ای هستند و غالبا مهربان اند . افراد دارای این تیپ شخصیتی مانند افراد دارای تیپ شخصیتی دوم که بیان کردم(ESFJ) بیشتر از نیاز های خودشان به نیاز های دیگران اهمیت می دهند .

آنها آدم هایی آرمان گرا بوده و تمایل دارند فعالیت هایی کنند که رضایت بخش بوده و با ارزش هایی که برایشان مقدس است فعالیت هایشان سازگار باشد . شخصیت های این تیپ شخصیتی افرادی کمال طلب هستند و به سوی کمال در حرکت اند . آنها همکارانی صمیمی اند و اگر کاری را دوست داشته باشند اعتقاد زیادی به آن داشته و در آن کار پر کاری کرده و برایشان لذت دارد .

تمایل دارند مفید واقعا شوند . به زمان حال بیشتر از دیگر زمان ها اهمیت می دهند و در حال زندگی می کنند . افراد سازگاری هستند که متمایل اند به صورت تعاونی با اطرافیانشان همکاری داشته باشند . افراد دارای این تیپ شخصیتی در جایگاهی که در پرانتز قوانین و در حیطه ی آن است احساس خوبی نداشته و احساس محدودیت دارند . آنها افرادی هستند که محیطی که در آن قرار دارند مثلا محیط کاری را می توانند شاد کرده و دیگران از آن لذت ببرند .

شرایط محیطی اضطراری و استرس زا را به خوبی کنترل داشته و در آن به راحتی کار را پیش می برند . آن ها به نظر آرام می رسند اما در واقع افرادی هستند که دارای روحیه ای پیچیده و فعال اند . انتقاد کردن از کار آنها ؛ آن ها را دچار ناراحتی و دل خوری کرده و خود را به خاطر رفتار دیگران سرزنش می کنند . این افراد کار های نیمه وقت را دوست داشته تا در وقت های خالیشان به علاقه های خود شکل داده و سر و سامان بدهند و آن ها را دنبال کنند . از فعالیت هایی که به صورت دست ساز است لذت می برند مانند آشپزی کردن ، درست کردن صنایع دستی مثل سوزن دوزی ، خیاطی کردن ، نمد دوزی ، نقاشی کردن و سایر کارهای هنری دیگر .

این 4 نوع تیپ شخصیتی ؛ مناسب شغل کارمند آژانس مسافرتی می باشد و باید تاکید بر این نکته داشت که مطالب بیان شده در شرح تیپ های ذکر شده به صورت نوشته ای مختصر بوده است .

 

خلاصه مطالب آشنایی با کار در آژانس های مسافرتی و گردشگری

در مورد گذر نامه(پاسپورت) ، بیمه شدن برای سفر ، ویزا و .. به مشتری توضیح داده و او را راهنمایی می کند .

کارمند آژانس مسافرتی وظیفه دارد مشتری را در پیدا کردن و برای مسافرت های مناسب و خوبِ کاری یا تفریحی با داشتن شرایط مشتری آن ها را راهنمایی کرده و قبل از انجام برنامه ریزی شرایط مشتری را از او بپرسید .

برنامه های لازمه ی سفر ها را با به کار بردن سیستم کامپیوتری رزرو و هماهنگ کند .

هزینه ی پیش پرداخت برای رزرو را گرفته و پس از رسیدن بلیط ها هزینه ی باقی مانده را از مشتری گرفته و به او اطلاع دهد .

تغییرات محتمل از جمله سفر های لغو شده و یا جایگزین شده را به مشتری اطلاع دهد .

کارمند باید در فروشندگی و جذب مشتری ماهر باشد .

دارای قدرت برنامه ریزی به صورت منظم بوده و توانایی کار کردن با کامپیوتر و اینترنت برای استفاده ی نرم افزار های کاری و لازمه را داشته باشد ( نیاز است با نرم افزارهایی از جمله اکسل و ورد آشنا باشد تا درصورت لزوم بتواند کارهایی از قبیل تکمیل مدارک بیمه مسافر و .. را انجام دهد . )

قدرت ارتباطی و بیان قوی چه از نوع حضوری و یا تلفنی داشته و خوش رو و خوش اخلاق باشد و دارای ظاهری آراسته و تمیز باشد .

در صورت فشار کاریِ زیاد کارمند باید صبور بوده و تحمل داشته باشد .

علاقه مند به سیر و سیاحت بوده و با مناطق جغرافیایی آشنا بوده تا بتواند بیوگرافی تاریخی منطقه های تفریحی سیاحتی را به مشتری معرفی کند .

کارمند آژانس مسافرتی با کسب کردن تجربه کاری بیشتر توانایی دارد در انواع آژانس های کوچک و بزرگ استخدام شده و به سِمَت های بالاتر و رفیع تر مثل مدیر فنی ، مدیر تور و ... ارتقاء شغلی یابد و در صورتی که کارمند آژانس مسافرتی دارای سرمایه ی لازمه باشد می تواند آژانس مسافرتی راه بی اندازد .

در اکثر آژانس ها ی مسافرتی کارمندان دارای حقوق ثابت بوده و با فروش هایی که انجام می دهند در قبالش به آنها امتیازی به نام پورسانت می دهند .

تیپ های شخصیتی این شغل شامل تیپ های ENFJ ، ESFJ ، ESFP ، ISFP می باشد که به طور مختصر در بالا شرح داده شد .

 

آگهی استخدام کارمند آژانس هواپیمایی در کرج و تهران| آگهی استخدام کارمند آژانس مسافرتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند آژانس زیارتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند دفاترهواپیمایی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند دفاترمسافرتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند دفاتر زیارتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند تور و بلیط آژانس مسافرتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند تور داخلی آژانس مسافرتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند تور خارجی آژانس مسافرتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند آی تی آژانس مسافرتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند باتجربه آژانس مسافرتی در کرج و تهران | آگهی استخدام کارمند باتجربه آژانس مسافرتی در کرج و تهران

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت اطلاع از بلیط و تورهای لحظه آخری اطلاعات شماره خود را وارد نمایید.

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت رزرو و یا خرید بلیط هواپیما و یا تورهای لحظه آخری شماره همراه خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم.

خرید بلیط هواپیما و تور لحظه آخری آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز کرج
سبد خرید