Change Language

بهترین قیمت پرواز چارتر و سیستمی

021-916 900 83

تور ، بلیط ، ویزا ، وقت سفارت ، پیکاپ ویزا

آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز با 18 سال سابقه درخشان

لوگو آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز

 83 900 021-916

به این صفحه امتیاز دهید

فرق بلیط سیستمی و بلیط چارتری چیست؟

تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی

افرادی که به طور مرتب با هواپیما سفر می‌کنند درباره انواع بلیط‌ها اطلاعات کاملی دارند و سعی می‌کنند معتبرترین بلیط را با قیمت مناسب از ایرلاین‌ها خریداری کنند. اما افرادی هم هستند که برای اولین بار قصد خرید بلیط هواپیما را دارند. این افراد معمولا با انواع بلیط‌ها آشنا نیستند و درباره‌ی بلیط پرواز سیستمی و چارتری چیزی نمی‌دانند. متاسفانه این مسئله باعث می‌شود آن‌ها بلیط مناسبی را تهیه نکنند و بعدا با مشکلات ناخواسته‌ای مواجه شوند. در ادامه اطلاعات کاملی درباره‌ی بلیط سیستمی هواپیما در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با توجه به شرایط خود بهترین بلیط را برای سفرتان بخرید. با آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز همراه باشید.

 

بلیط هواپیما سیستمی یعنی چه؟

بلیط های هواپیما به دو نوع بلیط سیستمی و بلیط چارتر تقسیم می‌شوند. افراد مختلف با توجه به شرایط و بودجه‌ای که در اختیار دارند یکی از این بلیط‌ها را خریداری می‌کنند. اما بلیط هواپیما سیستمی یعنی چه؟ بلیط‌هایی که ایرلاین‌ها یا خطوط هوایی به صورت منظم در برنامه‌ی پروازهای خود دارند همان بلیط‌های سیستمی هستند. این نوع بلیط‌ها مزایای زیادی دارند اما نسبت به بلیط‌های چارتری گران‌تر هستند.

بلیط پرواز سیستمی در طول سال قیمت ثابتی دارد و مانند بلیط‌های چارتری روز به روز یا به صورت لحظه‌ای دچار تغییر قیمت نمی‌شود. البته در ایام خاص و تعطیلات نوروز که تعداد متقاضیان بلیط پرواز سیستمی زیاد می‌شود ممکن است این نوع بلیط‌ها کمی تغییر قیمت داشته باشند. ساعت و تاریخ این نوع پروازها از چند ماه قبل مشخص است و خریداران به راحتی می‌توانند بلیط‌های سیستمی را از مدت‌ها قبل رزرو کرده و با خیالی آسوده برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

بلیط هواپیما سیستمی یعنی چه؟

تفاوت های بلیط هواپیما سیستمی و چارتری

در قسمت قبل با بلیط سیستمی آشنا شدید حال بیاید نگاهی به بلیط چارتری بیندازیم. بلیط های چارتری، بلیط‌هایی هستند که توسط آژانس‌های هواپیمایی اجاره شده‌اند. به طور کلی در این نوع بلیط‌ها، آژانس هواپیمایی تمام صندلی‌های یک پرواز یا بخشی از آن را اجاره کرده و به فروش می‌رساند و آژانس‌های هواپیمایی واسط بین مسافر و ایرلاین هستند. تفاوت های بلیط هواپیما سیستمی و چارتری شامل موارد زیر هستند:

  • بلیط چارتر ارزان‌تر از بلیط پرواز سیستمی است.
  • هزینه صندلی برای کودک و بزرگسال در بلیط چارتر یکسان است اما در بلیط سیستمی کودکان ۲ تا ۱۲ سال حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت بلیط بزرگسال را باید پرداخت کنند.
  • قیمت بلیط چارتر به صورت لحظه‌ای یا روزانه در حال تغییر است اما قیمت بلیط‌های سیستمی معمولا تغییرات زیادی ندارند.
  • تاخیر در پروازهای چارتری بیشتر از پروازهای سیستمی است.
  • امکان رزرو بلیط پرواز سیستمی از چند ماه قبل وجود دارد و با خرید این بلیط‌ها می‌توان برنامه‌ریزی خوبی برای سفر انجام داد اما در خرید بلیط چارتر، زمان محدود است و برنامه‌ریزی و آماده شدن برای سفر سخت‌تر می‌شود.
  • کنسل کردن بلیط پرواز سیستمی راحت‌تر از بلیط چارتر است.
  • با خرید بلیط سیستمی نام مسافر در لیست پرواز ثبت می‌شود اما در بلیط چارتر اینطور نیست.
  • بلیط‌های سیستمی در هر زمان قابل خریداری هستند اما بلیط‌های چارتری در زمان‌های خاصی به فروش می‌رسند.
  • در بلیط‌های سیستمی امکان تغییر ساعت و تاریخ پرواز وجود دارد و همین مسئله از ضرر و زیان احتمالی مسافر می‌کاهد اما در بلیط‌های چارتری اگر برنامه مسافر تغییر کند ضررهای مالی زیاد خواهد بود.
  • بلیط‌های سیستمی تنوع زیادی در مسیرهای پروازی دارند و مسافران می‌توانند مسیر دلخواه خود را انتخاب کنند اما مسیرهای پروازی بلیط های چارتر محدود هستند.

راهنمای صفر تا صد بلیط سفر سیستمی

تفاوت های بلیط هواپیما سیستمی و چارتری

بلیط پرواز سیستمی مناسب چه افرادی است؟

حال که با بلیط سیستمی آشنا شدید شاید از خود بپرسید بلیط پرواز سیستمی مناسب چه افرادی است؟ این نوع بلیط‌ها مزایای زیادی دارند اما به علت قیمت بالاتر معمولا کم‌تر مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرند.

به طور کلی بلیط سیستمی بیشتر برای افرادی که در چند ماه آینده قصد مهاجرت یا سفر دارند مفید است زیرا این افراد باید از مدت‌ها قبل بلیط خود را تهیه کنند. همچنین در صورتی که با کودک خود مسافرت می‌کنید باید قیمت بلیط چارتر و سیستمی را با هم مقایسه کنید و سپس خرید را انجام دهید. برخی مواقع با مقایسه قیمت متوجه می‌شوید قیمت بلیط چارتر با بلیط سیستمی برایتان یکسان تمام می‌شود، در این مواقع اولویت خرید بلیط سیستمی است.

مزایای بلیط سیستمی هواپیما

آشنایی با مزایای بلیط سیستمی هواپیما باعث می‌شود مسافران پس از سنجیدن شرایط خود به جای بلیط چارتر،  این نوع بلیط‌ها را بخرند. به طور کلی مزایای بلیط‌های سیستمی شامل موارد زیر هستند:

  • امکان رزرو بلیط سیستمی از هفته‌ها قبل از سفر وجود دارد.
  • نوسان زیادی در قیمت بلیط سیستمی مشاهده نمی‌شود.
  • بلیط‌های سیستمی برای کودکان با تخفیف ارائه می‌شوند.
  • مسیرهای پروازی بلیط‌های سیستمی تنوع زیادی دارند.
  • این نوع بلیط‌ها برنامه‌ریزی منظم برای پرواز دارند.
  • بلیط‌های سیستمی در هر زمان قابل خریداری هستند.
  • در بلیط‌های سیستمی امکان تغییر تاریخ و ساعت پرواز وجود دارد.
  • قابلیت کنسلی و استرداد دارند.
  • با خرید بلیط سیستمی زمان کافی جهت برنامه‌ریزی و آماده شدن برای سفر وجود دارد.

مزایای بلیط سیستمی هواپیما

معایب بلیط پرواز سیستمی

بلیط‌های سیستمی در کنار مزایای زیاد، معایبی هم دارند. این بلیط‌ها قیمت بالاتری نسبت به بلیط‌های چارتر دارند. همچنین بلیط‌های سیستمی در برخی از فصول سال کم‌تر هستند و پیدا کردن این نوع بلیط‌ها برای مسافران سخت می‌شود. همانطور که گفته شد مسافران می‌توانند بلیط‌های سیستمی را از ماه‌ها قبل بخرند و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند همین مسئله باعث می‌شود با رسیدن ایام پرتردد پیدا کردن بلیط سیستمی دشوار باشد. برای مثال در فصل تابستان خرید بلیط سیستمی هواپیما به مقصد آنتالیا سخت است زیرا مسافران از مدت‌ها قبل این بلیط‌ها را خریده‌اند.

شرایط استرداد بلیط سیستمی و چارتری

گاهی پس از خرید بلیط هواپیما سفرتان به دلایل مختلفی کنسل می‌شود در این مواقع می‌توانید از قابلیت استرداد بلیط خود استفاده کنید و بخشی از وجه پرداخت شده را پس بگیرید. شرایط استرداد بلیط سیستمی و چارتری با هم فرق دارند. به طور کلی بلیط های سیستمی به غیر از موارد خاص قابل استرداد هستند و میزان جریمه و بازگشت مابقی پول به حسابتان طبق مواردی مانند ایرلاین صادر کننده بلیط، زمان باقی مانده تا ساعت و تاریخ پرواز و کلاس نرخی بلیط مشخص می‌شود.

برخلاف بلیط های سیستمی، پروازهای چارتری معمولا غیرقابل استرداد هستند اما در صورت خرید این بلیط‌ها بهتر است برای آگاهی از شرایط استرداد، با پشتیبانی محل خرید بلیط تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را سوال کنید. در بلیط های چارتری هم مواردی مانند مدت زمان باقی مانده به پرواز و چارترکننده میزان خسارت را تعیین می‌کنند و اگر مدت زیادی تا زمان پرواز مانده باشد ممکن است چارتر کننده بخشی از مبلغ پرداختی را به شما برگرداند ولی با کم شدن زمان باقی مانده به پرواز، احتمال سوخت کامل بلیط هواپیما وجود دارد.

شرایط استرداد بلیط سیستمی و چارتری

جمع بندی 

در این مقاله با بلیط پرواز سیستمی، مزایا و معایب آن و تفاوت‌های این نوع بلیط با بلیط چارتر آشنا شدید. تفاوتی نمی کند که قصد خرید بلیط سیستمی را داشته باشید یا بلیط چارتر، تنها نکته‌ی مهم درباره خرید بلیط هواپیما، مراجعه به یک آژانس مسافرتی معتبر است. مسافران روزانه با حجم زیادی از تبلیغات وسوسه‌کننده مواجه می‌شوند و به واسطه‌ی همین تبلیغات بلیط خود را از جای نامعتبری می‌خرند و در زمان پرواز دچار دردسر می‌شوند. این مسئله می‌تواند شیرینی سفر را برای هر مسافری به تجربه‌ای تلخ و ناخوشایند تبدیل کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از جای معتبری بلیط بخرید و با یک پرواز بی‌دردسر از مسافرت خود حسابی لذت ببرید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت اطلاع از بلیط و تورهای لحظه آخری اطلاعات شماره خود را وارد نمایید.

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت رزرو و یا خرید بلیط هواپیما و یا تورهای لحظه آخری شماره همراه خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم.

سبد خرید