Change Language

بهترین قیمت پرواز چارتر و سیستمی

021-916 900 83

تور ، بلیط ، ویزا ، وقت سفارت ، پیکاپ ویزا

آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز با 18 سال سابقه درخشان

لوگو آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز

 83 900 021-916

به این صفحه امتیاز دهید

آشنایی با جزیره کیش | تفریحات و قوانین

پایبندی به فرهنگ و سنت در عین مدرنیته بودن، جزیره‌ای با انواع تفریحات و جاذبه‌های متنوع اما به شدت قانون‌مند، اینجا کیش است مقصدی که با مدرن‌ترین شهرهای دنیا برابری کرده و هر ساله میزبانی لایق برای گردشگرانی ست که جز به سفری لوکس قانع نمی‌شود؛ اما کیش دقیقاً از کجا شروع و کدام ویژگی‌ها این جزیره را به بهترین مقصد گردشگری در ایران تبدیل کرد؟ در مطلب آشنایی با جزیره کیش درباره پیداش جزیره، فرهنگ ساکنین، تفریحات و جاذبه‌های کیش بیشتر می‌خوانیم.

 

ساحل کیش

 

پشت پیدایش هر شهر قصه‌ای نهفته است و جزیره کیش نیز با تمام زیبایی و ابهت داستان‌های خود دارد. جزیره‌ای که به واسطه دریای پر برکتش از زمان هخامنشیان مرکز توجه بوده و امروزه نیز همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است با این تفاوت که خود را کاملاً ماهرانه با دنیای روز وقف داده و انواع تفریحات مهیج و اقامتگاه‌های لوکس را به داشته‌هایش اضافه کرده، از این رو تور کیش را می‌توان با اطمینان کامل جز بهترین پکیج‌های ایرانگردی قرار داد. اگر قصد سفر به این جزیره پر هیجان را دارید مطالعه مطلب آشنایی با جزیره کیش را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

کشتی پرتغالی ها کیش

 

درباره کیش

جزیره کیش از قدیمی‌ترین جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان قرار گرفته و از توابع شهرستان بندر لنگه به شمار می‌رود. این جزیره بیضی شکل توسط جزایر هندورابی، فارو و سیری احاطه شده و بر خلاف همسایگان خود چهره‌ای کاملاً مدرن و امروزی دارد. قیس نام قاجاری کیش بود که در دوران پهلوی به «کیش» تغییر پیدا کرد. این جزیره زیبا تاریخی دور و دراز دارد تا جایی که حتی در دوران هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان نیز همواره جزیی از خاک ایران به شمار می‌رفته است. کیش مساحتی ۹۰ کیلومتری و طولی ۴۵ کیلومتری دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ هزار در آن ساکن هستند نکته جالب اینکه سالانه بیش از ۱ میلیون نفر از این جزیره ۴۰ هزار نفری دیدن می‌کنند.

 

پیدایش جزیره کیش

در ادامه مطلب آشنایی با جزیره کیش پیدایش این جزیره را مرور می‌کنیم. بر طبق شواهد تاریخی کیش از دوره هخامنشی تا ساسانی جز خاک ایران به شمار می‌رفته اما پس از گسترش اسلام در ایران این جزیره توسط خلفای اموی مصادره می‌شود. در دوران آل بویه کیش مجدداً به طور رسمی به خاک ایران تعلق گرفت. در تاریخ پر فراز و نشیب کیش می‌بینیم که این جزیره مدتی نیز تحت تسلط پرتغالی‌ها بود تا اینکه سپه سالار شاه عباس موفق به فتح مجدد جزیره شد.

مورخان بسیاری در طول تاریخ درباره کیش اظهار نظر کرده و حتی سعدی استاد سخن پارسی نیز ۲ بار به این جزیره سفر کرده است؛ اما گذشته از داستان پر پیچ و خم جزیره، بنای پیشرفت و مدرنیته شدن کیش حدود سال ۱۳۴۹ و در زمان پهلوی گذاشته شد. بیشتر هتل‌ها، مراکز خرید، تفرجگاه‌ها و حتی فرودگاه بین‌المللی کیش یادگاری از آن دوران بوده و خوشبختانه در حال حاضر نیز پیشرفت‌های کیش همچنان ادامه داشته تا جایی که به قطب گردشگری خاورمیانه تبدیل شده است.

 

 

ساکنین بومی کیش

 

ساکنین جزیره کیش

نیار خوس دریا سالار یونانی تا کیشوندان امروزی ساکنان جزیره کیش از قرن چهارم میلادی تا الان هستند. پای اولین انسان‌ها در قرن چهارم به جزیره کیش باز شده و آب و هوای عالی و دریای پر برکت این جزیره را تا به امروز همچنان پر ابهت و سرپا نگاه داشته است. در حال حاضر کیش یکی از مرفه‌ترین شهرهای ایران برای زندگی به شمار می‌رود. از همین رو علاوه بر ساکنان اصیل منطقه تنوع جمعیتی بسیاری در کیش دیده می‌شود. در حالی که مهاجران بیشتر ساکنان جزیره را تشکیل می‌دهند و تکنولوژی بیشتر کیش را در برگرفته، بیشتر بومیان منطقه در محله سفین زندگی کرده و بر آداب و رسوم سنتی خود همچنان پایبند هستند

جاهای دیدنی جزیره کیش

همانطور که در پاراگراف‌های پیشین آشنایی با جزیره کیش خواندیم، این جزیره پیشینه تاریخی با اصالت دارد پس دور از انتظار نیست که جاذبه‌های تاریخی بخش مهمی از دیدنی‌های کیش را به خود اختصاص دهند. شهر زیرزمینی کاریز که شاهکاری ۲۵۰۰ ساله بوده و اوج هنر، هوش و خلاقیت معماران ایرانی را به نمایش می‌گذارد، قلعه جنی با داستان‌های مخو ف و اسرارآمیز، شهر باستانی حریره به عنوان گواهی بر اصالت و قدمت جزیره، خانه بومیان کیش با معماری مدرن‌تر، آب انبار دوقلو، دره پرتغالی‌ها و روستای باغو از جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش هستند.

 

 

شهر باستانی کاریز در جزیره کیش

شهر باستانی کاریز در جزیره کیش

 

قوانین جزیره کیش

کیش یکی از مرفه‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و بیشتر این رفاه و آسایش اجتماعی ریشه در قانون‌مند بودن جزیره دارد. به طوریکه با قدم زدن در جزیره احساس می‌کنید که در حال گشت و گذار در یک کشور پیشرفته هستید. در این جزیره قوانین سخت گیرانه‌ای برای رانندگی، حفظ نظافت شهر و حتی گردشگری وضع شده است. طبق این قوانین مسافران فقط و فقط در مکان‌های خاص اجازه شنا داشته و حتی چادر زدن جز در مناطق مشخص شده ممنوع می‌باشد، ریختن زباله در کوچه و خیابان ممنوع بوده و جریمه دارد، تمامی خیابان‌ها دوربین کنترل سرعت داشته و سرعت مجاز برای رانندگی ۵۰ کیلومتر بر ثانیه است، استفاده از بوق جز در موارد استثنایی ممنوع بوده و حتی ماشین‌های کثیف در صورت تردد در جزیره جریمه می‌شوند.

تفریحات جزیره کیش

با پیشرفت و مدرنیته شدن کیش تفریحات آبی و غیر آبی مهیج نیز به جمع جاذبه‌های تاریخی جزیره اضافه شدند. بدین ترتیب مجموعه مارینا کیش، آکواریوم کیش، اسکله تفریحی، شهر بازی هایلند، باشگاه سوارکاری جزیره، مرکز فلای دامون، دوچرخه سواری، پارک سیمرغ، پارک کیبل اسکی، ساحل درختان کیش و پلاژ مخصوص بانوان از تفریحاتی هستند که اوج هیجان را به گردشگران کیش هدیه می‌دهند.

 

 

غواصی در جزیره کیش

غواصی در جزیره کیش

 

دانستنی‌های پیش از سفر به کیش

پس از آشنایی با جزیره کیش لازم است بدانید که برای آشامیدن آب در جزیره حتماً بایستی از بطری‌های آب معدنی استفاده کنید، مهمتر اینکه جزیره کیش شما را برای چند روز از دود و آلودگی هوا نجات داده و اکسیژن خالص را در اختیار ریه‌‌های میهمانان خود قرار می‌دهد. اگر سری به محله سفین بزنید می‌بینید که شغل اصلی بیشتر بومیان کیش کشاورزی، پرورش نخل، ماهیگیری و صادرات پیاز است و در آخر اینکه تمامی افراد حتی گردشگران در صورت رعایت نکردن قوانین جزیره شامل جریمه خواهند شد.

 

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت اطلاع از بلیط و تورهای لحظه آخری اطلاعات شماره خود را وارد نمایید.

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت رزرو و یا خرید بلیط هواپیما و یا تورهای لحظه آخری شماره همراه خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم.

سبد خرید