Change Language
خط مستقیم 427 40 44 0935

چارتر کننده و مجری مستقیم 

 آژانس هواپیمایی آریا اوج پرواز با 19 سال سابقه درخشان 

رزر تور و هتل و خرید بلیط هواپیما+بوک کردن پرواز +وقت سفارت

خط مستقیم 427 40 44 0935
شماره تلفن آژانس مسافرتی


همانطور که میدانید یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید بلیط هواپیما به آن توجه داشته باشید کلاس پروازی و کلاس نرخی بلیط هواپیما است. در این مطلب با کلاس های نرخی بلیط هواپیما در شرکت های هواپیمایی ایران و قوانین استرداد هر کدام از آن ها آشنا می شوید.

​​​​​
​​

​​​هواپیمایی آسمان:
هواپیمایی آسمان بلیط های هواپیما خود را در 20 کلاس نرخی متفاوت به فروش میرساند که هر کدام از این شناسه ها بر اساس زمان درخواست کنسلی شامل جریمه های متفاوتی می شوند که در جدول بالا قابل مشاهده است. با توجه به زمان استرداد و کلاس نرخی درصد جریمه ی استرداد بلیط هواپیمای آسمان بین 30 درصد تا 70 درصد متغیر است.

​​​​​​​هواپیمایی ماهان:
ایرلاین ماهان درصد جریمه استرداد بلیط هواپیما را بر اساس شناسه های نرخی به هفت دسته تقسیم کرده است که بر اساس زمان در خواست استرداد متفاوت است. بر اساس این که چه زمانی درخواست استرداد دهید و با توجه به کلاس نرخی بلیط هواپیما درصد جریمه استرداد بلیط هواپیمای ماهان بین 10 تا 95 درصد متغیر است.

هواپیمایی تابان:
هواپیمایی تابان یکی از ایرلاین های ایران است که اگرچه تنوع نام گذاری کلاس های نرخی آن بالاست اما فقط سه نوع قانون استرداد دارد. برای تعدادی از بلیط ها امکان استرداد وجود ندارد یا در واقع جریمه استرداد بلیط هواپیمای تابان 100 درصد است و برای دیگر بلیط ها در بدترین حالت 60 درصد جریمه در نظر گرفته شده است.

هواپیمایی قشم ایر:
ایرلاین قشم ایر هم برخی از کلاس های نرخی را بدون امکان استرداد و برای بقیه کلاس ها را درصد جریمه ای بین 20 تا 70 درصد جریمه در نظر گرفته است .

هواپیمایی کاسپین:
شرکت هواپیمایی کاسپین تنوع زیادی در کلاس های نرخی خود دارد. و این کلاس های نرخی با توجه به درصد استرداد به چهار گروه تقسیم می شوند. همچنین استرداد بلیط هواپیمای کاسپین بر اساس این که سه روز تا نیم ساعت قبل از پرواز درخواست استرداد بدهید یا دیرتر درصد جریمه اش متفاوت است.

هواپیمایی کارون:
هواپیمایی کارون برای شناسه های نرخی بلیط های هواپیمایی خود از زمان صدور تا 3 ساعت قبل از پرواز درصد جریمه های متفاوتی را از 30 تا 100 درصد در نظر گرفته است .

هواپیمایی کیش ایر:
هواپیمایی کیش ایر بلیط های هواپیمایی خود را در 16 کلاس نرخی با درصد جریمه های متفاوت بر اساس زمان درخواست استرداد به فروش می رساند. درصد جریمه استرداد بلیط هواپیمای کیش ایر برای مسافران بسیار مناسب است به شکلی که حتی اگر به پرواز نرسید حداقل 50 درصد مبلغ باز گردانده می شود.

هواپیمایی زاگرس:
هواپیمایی زاگرس، بلیط هواپیماهای خود را در 18 کلاس نرخی متفاوت به فروش می رساند که از نظر میزان جریمه استرداد بلیط هواپیما این شناسه ها به 4 گروه تقسیم می شوند و از درصد جریمه 0 درصدی تا 90 درصدی را شامل می شوند.

هواپیمایی ایران ایر:
شرکت هواپیمایی ایران ایر یا ایرلاین هما کلاس های نرخی متفاوتی دارد اما برای تمام این کلاس های نرخی با توجه به اینکه چه زمانی درخواست استرداد دهید درصد جریمه ای بین 30 تا 60 درصد در نظر گرفته است.

هواپیمایی آتا:
ایرلاین آتا برای همه ی شناسه های نرخی خود با توجه به اینکه چه زمانی درخواست استرداد دهید جریمه های متفاوتی را هز 10 تا 100 درصد در نظر گرفته است.

هواپیمایی سپهران:
هواپیمایی سپهران برای تمام کلاس های نرخی خود با توجه به اینکه چه زمانی درخواست استرداد دهید جریمه ای بین 30 تا 85 درصد درنظر گرفته است.

هواپیمایی معراج:
ایرلاین معراج کلاس های نرخی خود را به 6 گروه تقسیم کرده است و از زمان صدور تا 4 ساعت قبل از پرواز درصد جریمه های مختلفی دارد.

هواپیمایی ایران ایرتور:
ایرلاین ایران ایرتور حتی در مواقعی که از پرواز جا بمانید نیز مبلغی از پول بلیط را استرداد می کند.

هواپیمایی وارش:
همانطور که ملاحظه می کنید شرکت هواپیمایی وارش یکی از پیچیده ترین قوانین کلاس های نرخی از نظر زمان بندی را دارد و جریمه ای بین 10 تا 90 درصد را شامل می شود.

هواپیمایی تفتان:
هواپیمای تفتان یکی دیگر از ایرلاین های ایرانی است که برای همه کلاس های نرخی خود قوانین درصد جریمه استرداد یکسانی در نظر گرفته است بنا براین تنها تفاوت در درصد جریمه بلیط های این ایرلاین مربوط به زمان درخواست شما برای استرداد می شود.

ایرلاین ساها:
ایرلاین ساها هم برخی از کلاس های نرخی را بدون امکان استرداد و برای بقیه کلاس ها را درصد جریمه ای بین 60 تا 95 درصد جریمه در نظر گرفته است .

ایرلاین پارس:
ایرلاین پارس برای تمام شناسه های نرخی خود از 24 ساعت قبل از پرواز تا 3 ساعت قبل از پرواز جریمه ای بین 55 تا 75 درصد را در نظر گرفته است.

حالا که جدول درصد جریمه استرداد بلیط هواپیمای ایرلاین های داخلی را مشاهده کردید برای آشنایی با نحوه ی استرداد بلیط خود راهنمای استرداد بلیط هواپیما را مطالعه کنید.


جدول جریمه کنسلی پروازهای سیستمی ایرلاین های مختلف​​​​​​​

ثبت درخواست

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

جهت رزرو و یا خرید بلیط هواپیما و یا تورهای لحظه آخری شماره همراه خود را وارد کنید با شما تماس میگیریم.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش